Zasady Pracy w Szkole Języków Obcych Homer & Hanna
1. Prywatna Szkoła Języków Obcych Homer & Hanna prowadzi zajęcia nauczania języka angielskiego dla dzieci i młodzieży od pierwszej klasy szkoły podstawowej do matury ( +/ – 7 – 19 lat).
2. Opłaty za nauczanie są pobierane zgodnie z deklaracją podpisaną przez rodzica lub opiekuna ucznia i złożoną w sekretariacie; nieterminowe wpłaty mogą skutkować utratą ewentualnych zniżek lub relegowaniem ucznia z zajęć.
3. Zajęcia dla uczniów z tzw. nauczania początkowego prowadzone są w oparciu o filozofię Montessorii.
4. Zajęcia uczniów powyżej nauczania początkowego prowadzone są w oparciu o założenia terapii behawioralno – poznawczej.
5. Zajęcia odbywają się w grupach o liczebności 6-12 osób.
6. Szkoła jest czynna w godz. 16:00-20:00 od poniedziałku do piątku i od 9:00-12:00 w soboty; sekretariat jest czynny w dni powszednie w godz. 18:00-20:00.
7. Szkoła pracuje zgodnie z harmonogramem Kuratorium Oświaty i Wychowania dla Województwa Mazowieckiego.
8. Rok szkolny w H&H dzieli się na 3 semestry zgodnie z grafikiem podanym uczniom na pierwszych zajęciach.
9. Zajęcia odbywają się w wymiarze 2 razy w tygodniu po 90 min, lub 1 raz w tygodniu w wymiarze 90 min.
10. Uczniowie przybywają na zajęcia max. 15 min przed ich rozpoczęciem.
11. Uczniowie z nauczania początkowego odbierani są przez rodziców z szatani szkoły po zajęciach; w przypadku kiedy rodzic ucznia z tego przedziału wiekowego pozwala dziecku wracać do domu samodzielnie musi wyrazić na to pisemną zgodę.
12. Uczniowie z grupy powyżej nauczania początkowego opuszczają szkołę po zajęciach samodzielnie.
13. Jeśli dziecko z przyczyn losowych musi opuścić zajęcia przed ich końcem wymagana jest informacja o tym fakcie od rodzica/opiekuna w formie pisemnej lub telefonicznej.
14. Jeśli sporadycznie z przyczyn losowych rodzic nie może odebrać dziecka w porze zakończenia zajęć wymagamy informacji o tym fakcie celem objęcia ucznia opieką (w szkole nie ma świetlicy).
15. Rodzic/opiekun prawny jest zobowiązany do poinformowania dyrekcji szkoły o problemach zdrowotnych czy deficytach rozwojowych swojego dziecka jeśli takie istnieją.
16. Rodzice/opiekunowie uczniów są zobowiązani do kontrolowania odrabiania przez swoich podopiecznych prac domowych i nauki w domu.
17. W przypadku nieobecności uczeń jest zobowiązany do odebrania materiałów z lekcji z tzw. „pigeon hole” i ich uzupełnienia.
18. Uczniowie są oceniani na bieżąco za swoje postępy w nauce stopniami w skali od 1 do 6.
19. Weryfikacja opanowanego materiału jest możliwa na każdych zajęciach poprzez przeprowadzanie kartkówek i odpowiedzi ustne.
20. Testy całościowe obejmujące więcej niż materiał z 3 ostatnich zajęć są zapowiadane.
21. W ciągu semestru uczeń ma prawo z przyczyn losowych nie odrobić lekcji, co jest zaznaczane w dzienniku minusem; kolejne braki prac domowych wiążą się z otrzymaniem oceny niedostatecznej i poinformowaniem rodziców.
22. Tempo pracy grupy zależy od możliwości rozwojowych intelektualnych uczniów i jest modyfikowane zgodnie z potrzebami przez prowadzącego zajęcia.
23. Istnieje możliwość zmiany grupy przez ucznia jeśli jego postępy w nauczaniu odstają od poziomu danej grupy.
24. Uczeń nie wykazujący postępów w nauce ze względu na brak systematycznej pracy, lenistwa i braku współpracy szkoły z rodzicami będzie usunięty ze szkoły.
25. W przypadku uczniów nie wykazujących postępów w nauce z przyczyn zdrowotnych lub rozwojowych nastąpi spotkanie rodzica ucznia z lektorem, psychologiem i dyrektorem szkoły w celu doradzenia innych niż istniejące w H&H form pracy.
26. Rodzic/opiekun prawny ma możliwość telefonicznego kontaktu z lektorem, dyrektorem i właścicielem szkoły na bieżąco; sprawy wymagające dyskusji są omawiane na spotkaniu z lektorem lub właścicielem szkoły po uprzednim umówieniu terminu w sekretariacie.
27. Podczas zajęć obowiązuje całkowity zakaz używania telefonów komórkowych. Aparaty powinny być wyłączone.
28. W przypadku decyzji sanepidu lub innych organów państwowych zajęcia prowadzone są zdalnie (on line).
Parkowanie samochodów tylko na parkingu.
Najbliższy – przy ratuszu – 100 metrów od szkoły.
Proszę nie zostawiać samochodów wzdłuż ulicy Kolejowej.
STARTUJEMY 3 WRZEŚNIA 2020 w budynku szkoły W REŻIMIE SANITARNYM:
- Obowiązkowe zasłanianie ust i nosa przy wejściu do budynku.
- Obowiązkowa dezynfekcja rąk.
- Zachowanie dystansu.
- W holu przy sekretariacie maksymalnie 2 osoby dorosłe.
- Przerwy śródlekcyjne na zewnątrz pod opieką nauczyciela, w tym czasie wietrzenie sal.
- Dezynfekcja sprzętów w salach po każdych zajęciach.
- Szkoła nie zapewnia przekąsek a uczniowie nie dzielą się przyniesionym przez siebie jedzeniem.
- Rodzice/opiekunowie odbierają dzieci z ogrodu szkoły.
- Uczeń wykazujący symptomy złego samopoczucia/objawy przeziębienia zostaje odizolowany, a rodzice zawiadamiani i proszeni o szybki odbiór dziecka.
- W razie zalecenia sanepidu lub innych organów państwowych- lekcje odbywają się zdalnie. W takiej sytuacji uczniowie powinni posiadać potrzebny sprzęt: komputer lub laptop, słuchawki, mikrofon, drukarka.
- Rodzic podpisując (czerwiec -wrzesień 2020) deklarację uczestnictwa dziecka w zajęciach akceptuje regulamin szkoły w tym zasady pracy obowiązujące w czasie pandemii.
Dla własnego i wspólnego dobra
Bądźmy rozsądni i odpowiedzialni.